De pijler Sociale Bemiddeling bestaat erin relationele conflicten van inwoners te beheren door middel van dialoog (meningsverschillen, buurtconflicten, familieconflicten, interpersoonlijke conflicten).
De pijler Bemiddeling is een hulpmiddel voor het beheer van vele soorten conflicten; deze eenheid kan optreden in conflictsituaties zoals:
- interpersoonlijke conflicten;
- buurtconflicten;
- conflicten tussen huurder en verhuurder;
- familieconflicten.
Belangrijk: de rol van deze eenheid is niet het beheren of beslechten van conflicten tussen burgers en overheden.
Kader van de sociale bemiddeling
Sociale bemiddeling is:
- een vrijwillig proces;
- een beroep op een externe derde, de bemiddelaar, die de vertrouwelijkheid van de uitwisselingen waarborgt;
- een professionele luisteraar en communicator die een duidelijk, geruststellend en respectvol kader schept zodat iedereen zich kan uiten en gehoord wordt.
De sociale bemiddelaarster van Ukkel is telefonisch of op afspraak bereikbaar.
Contact
- • Sociale bemiddelaarster: : Lydia Wullens
- mediation@uccle.brussels
- 02/605.12.40
In de praktijk
- De bemiddeling, laten we voor de dialoog kiezen
- Charter « Steden en gemeenten voor bemiddeling »